Monday 26 January 2015

Vios 2015 lebih dinamik


 
TOYOTA Vios terus di pasaran, memenuhi kehendak pelanggan dengan gaya dinamik, dalamannya kini lebih berkualiti tinggi, reka bentuk dan kabin belakang yang luas.

Bagi model tahun 2015, Vios telah dinaik taraf dengan ketara untuk menjadikannya nilai yang lebih baik untuk wang. Menjawab maklum balas daripada pelanggan dan arah aliran pasaran berikut, beberapa ciri-ciri yang kini telah ditambah, mengekalkan kedudukan Vios sebagai kereta yang memenuhi harapan tinggi pelanggan.

Vios varian 1.5E dan 1.5J kini mempunyai kemudahan tambahan Smart Entry dan sistem Tekan Mula.

Dengan ciri ini, semua pemilik Vios tidak lagi perlu menggunakan alat kawalan jauh untuk mengunci atau membuka kunci pintu dan tak perlu kunci untuk menghidupkan enjin.

Seperti sebelum ini, upholsteri kulit adalah standard, kini juga dalam warna hitam.

Untuk melengkapkan imej sporty daripada Vios 1.5 TRD Sportivo, penambahan pencahayaan cahaya pada tempat kaki depan. Bagi Vios 1.5g, pencahayaan adalah berwarna biru untuk memberikan rasa relaks dan tenang.

Di dalam model 2015, konsep ‘Nilai Melangkaui Kepercayaan’ rasa dikekalkan. Tempat duduk sporty dipasang pada Vios 1.5 TRD Sportivo juga menawarkan sokongan tambahan.

Kemasan krom lebih ketara pada bahagian luar Vios 1.5E dan 1.5J varian baharu yang kini mempunyai pemegang pintu krom. Spesifikasi enjin tidak berubah, dengan enjin VVT-i 1.5 liter dan 4-kelajuan transmisi Super ECT.

Walau bagaimanapun, mematuhi kaizen (penambahbaikan berterusan), perubahan itu mungkin tidak ketara dilihat pelanggan.

Pelanggan mempunyai pilihan aksesori dengan pembelian Vios baharu. Ini termasuk Premium Keselamatan & Filem Solar Toyota yang menyediakan keselamatan daripada kaca pecah berkecai, selain ruang kabin lebih nyaman.

Item ini adalah standard pada 1.5 TRD Sportivo dan 1.5g, dan pilihan untuk 1.5E dan 1.5J. Ia datang dengan jaminan selama tujuh tahun.

Satu yang baharu, pam tayar mudah alih datang dalam standard untuk semua varian, membolehkan pemilik untuk memastikan tayar mereka sentiasa pada tekanan betul untuk prestasi optimum.

Selain menggunakan gerak isyarat ‘sapu’ untuk navigasi, pemilik boleh sesuaikan widget skrin paparan. Sistem ini juga dilengkapi kamera belakang.

Pilihan sistem DVD-AVX dilengkapi dengan paparan skrin lebih besar 6.1-inci (sebelum ini 5.8 inci) dan mempunyai pilihan sambungan seperti USB, SD, AUX dan Bluetooth. Seperti sebelum ini, pelanggan boleh memilih lima warna luaran - putih, perak metalik, perak metalik sederhana, hitam dan perang.

Vios datang dengan jaminan / 100,000 km tiga tahun (yang mana lebih awal selepas pendaftaran pertama).

Harga atas jalan (pendaftaran persendirian individu dengan insurans, warna metalik, Semenanjung) bagi Vios 1.5 TRD Sportivo, RM94,800; Toyota Vios 1.5g, RM89,990; Toyota Vios 1.5E, RM84,300; Toyota Vios 1.5J (auto), RM78,800 dan Toyota Vios 1.5J (manual), RM74,700.

--- Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Berita Terpilih dari BERNAMA - Malay Version